Teraz Czytasz
Co robić żeby nie bolały plecy, czyli jak dbać o kręgosłup

Co robić żeby nie bolały plecy, czyli jak dbać o kręgosłup

co robić by nie bolały plecy

Masz problemy z kręgosłupem? Pewnie zastanawiasz się co zrobić żeby nie bolały plecy. Oto praktycznych rady, jak się zachować, by mieć zdrowy kręgosłup.

Co robić żeby nie bolały plecy? Noś dobrze torbę

Spróbuj zastąpić ją plecakiem. Jeśli trudno porzucić ci torebką na ramię, to przewieś ją na ukos. Bardzo ważne, siatki z zakupami, ciężkie rzeczy noś w obu rękach, aby równo obciążyć obie strony ciała.

Co robić żeby nie bolały plecy? Podnoś umiejętnie ciężkie przedmioty

Jeśli już musisz podnieść coś ciężkiego, to zrób to prawidłowo i bezpiecznie dla twojego kręgosłupa. Kucnij (nie podnoś niczego na wyprostowanych nogach), następnie chwyć pakunek w obie ręce, starając się go trzymać jak najbliżej siebie. Podnoś się powoli, prostując nogi. Podnoszenia ciężarów przy wyprostowanych nogach i skręconym tułowiu, może być przyczyną urazów.

Jak siedzieć żeby nie bolały plecy?

Siedzenie w fotel, dla większości to najczęstszy relaks w ciągu dnia. Często niestety jedyny. Fotel powinien być wysoki z lekko odchylonym oparciem pod plecy i wyprofilowaną podpórką lędźwiową, głębokim siedziskiem i poręczami. Jeśli już chcesz odpocząć w ten sposób, usiądź głęboko. Plecy i kark swobodnie oprzyj. Jeśli fotel nie ma wyprofilowanego oparcia, w okolice lędźwi podłóż niewielką podłużną poduszkę lub wałek. Stopy ustaw równolegle na podłodze, nie łącz kolan i nie zakładaj „nogi na nogę”. Stopy możesz też oprzeć na czymś, by były lekko uniesione gdyż kolana powinny być ułożone nieco wyżej niż biodra. To zmniejsza ucisk tylnych części ud podczas siedzenia. Siedząc na kanapie czy w fotelu, nie wyciągaj nóg przed siebie, gdyż to wymusza nienaturalne ułożenie kręgosłupa i męczy go po prostu.

Jaka powinna być sylwetka podczas chodzenia

Staraj się by głowa była ustawiona pośrodku. Linie łączące barki i biodra były równolegle do siebie, a kark wyprostowany. Lekko wciągnięty brzuch i ściągnięte łopatki. Jednak nie unoś barków, ramiona opuść swobodnie, a klatkę piersiową wypnij do przodu. Warto brodę lekko przyciągnąć do szyi. Spróbuj patrz przed siebie, nie pod nogi, wtedy można znaczenie więcej zobaczyć.

Jak siedzieć w samochodzie

Ważne jest bu odpowiednie ustawić siedzenie. Kolana powinny być lekko ugięte, a uda ułożone poziomo do podłoża. Zdarza się jeszcze, choć coraz rzadziej w nowych samochodach, że fotel nie ma odpowiednio wyprofilowanego oparcia. Jeśli tak jest to na wysokości odcinak lędźwiowego można podłożyć specjalną poduszkę. Będzie ona podpierała kręgosłup i amortyzowała wstrząsy. Warto pamiętać, że zagłówek to nie ozdoba. Dlatego oprzyj o niego głowę, dopasuj żeby było wygodnie. Uchroni to przed urazem szyjnego odcinka kręgosłupa w razie gwałtownego hamowania pojazdu albo uderzenia.

Ważne jest, jak śpisz

Dobry sen to najlepszy czas na odpoczynek i regenerację, dlatego warto zadbać o jego komfort. Wybierzmy zatem średnio twardy materac, który będzie lekko uginać się pod ciężarem i dostosuje się do kształtu ciała. Powinien być ułożony na twardym stelażu. Duże znaczenie ma także poduszka. Odpowiednia jest niezbyt wysoka sięgająca do linii barków. Można wybrać poduszkę korekcyjną, która jest odpowiednio wyprofilowana i podpiera odcinek szyjny kręgosłupa. Do snu najlepsza jest tzw. pozycja embrionalna, czyli leżenie na boku z podkurczonymi nogami lub z jedną nogą ugiętą w kolanie, a drugą wyprostowaną. Jeśli ktoś lubi spać na plecach, to z nogami ugiętymi w kolanach.

Jak wstawać z łóżka

Nie zrywaj się po sygnale budzika! Najpierw ugnij nogi w kolanach, następnie przekręć się na bok. Podeprzyj rękami i opuść nogi na podłogę. Zrywanie się z łóżka z wyprostowanymi nogami nie jest wskazane.

Jak prasować, by nie bolał kręgosłup

Może na początku wyda się to nam niewygodne, ale najlepiej prasować na siedząco. Deskę trzeba ustaw na takiej wysokości, by prasowanie wymagało jak najmniej wysiłku. Jeśli jednak wolisz stać, to deska powinna się znaleźć na wysokości pasa. Nie będzie trzeba się nad nią za bardzo pochylać. Stojąc, warto przenoś ciężar ciała z jednej nogi na drugą. Można też na przemian stawiać raz jedną, raz drugą nogę na podnóżku lub małym stołeczku.

Zakładanie butów też jest ważne

Uklęknij na jedno kolano albo ukucnij, plecy mają być wyprostowane. Nigdy nie zakładaj butów przy wyprostowanych nogach.

Jak pracować przy komputerze

Prawidłową pozycję zapewnia odpowiedni fotel z opcją regulacji. Ustawiamy go odpowiednią dla siebie. Dobrze gdy oparcie jest lekko wybrzuszonym na wysokości lędźwi i wklęsłe na wysokości odcinka piersiowego kręgosłupa. Dopasowuje się do anatomicznego kształtu, nie męcząc w czasie długich godzin siedzenia. Regulowane boczne podpórkami pod łokcie, a także biurko z prostokątnym lub kwadratowym blatem dopełnią całości. Wszystko dostosowane do wzrostu użytkownika. Średnio twarde siedzisko fotel z lekko zaokrąglonym brzegiem. Siądź głęboko (nie na brzegu), wtedy opierasz plecy o wyprofilowane oparcie sięgające do wysokości łopatek. Gdy krzesło jest przysunięte do burka to stopy powinny swobodnie opierać się na podłodze. Nogi zgięte w biodrach, a kolana ułożone pod kątem prostym. Taka prawidłowa pozycja uniemożliwia wychylanie się na boki. Monitor ustaw idealnie na wprost twarzy – na poziomie oczu. Spoglądanie przez dłuższy czas do góry z „zadartą głową” albo w dół obciąża niepotrzebnie mięśnie szyi, ramion i grzbietu.

Jaka jest twoja reakcja?
Ale Super!
1
Ciekawy
1
Pomocny
3
Smutny
1

© 2019 magazynona.pl - wszelkie prawa zastrzeżone.

Do Góry