Teraz Czytasz
Miednica – jeden z bardziej niedocenianych narządów

Miednica – jeden z bardziej niedocenianych narządów

Miednica

Miednica jej budowa u kobiet i mężczyzn jest praktycznie taka sama. Dysfunkcja powoduje zaburzenia funkcji seksualnych, bóle kręgosłupa lędźwiowego i wady postawy. Jak o nią dbać i ćwiczyć żeby nie mieć problemów?

Jest odpowiedzialna za prawidłowe przenoszenie obciążeń z okolicy głowy, tułowia, kończyn górnych na kończyny dolne. Jest jak stacja przekaźnikowa pomiędzy górną i dolną częścią ciała. Chroni je jednocześnie przed przeciążeniami. Mało kto zdaje sobie sprawę, że spełnia takie ważne funkcje. Dzięki niej możemy poruszać się sprawnie i bez bólu.

Miednica – mięśnie dna miednicy

W prawidłowych warunkach mięśnie dna miednicy zapewniają odpowiednie ułożenie i funkcjonowanie pęcherza moczowego, odbytnicy, ale także narządów rodnych. Jedną z ich ważnych funkcji jest także wspomaganie stabilizacji tułowia. Miednica pomagają chronić kręgosłup i również od niej zależy jego prawidłowe funkcjonowanie.

Miednica – trening

Trening dna miednicy, to właściwie ćwiczenia mięśni, które z różnych przyczyn pracują nieprawidłowo. Przeznaczone są dla osób, które z różnych przyczyn utraciły ich sprawność. Wśród nich są głównie kobiety po porodzie naturalnym, ale także po cięciu cesarskim. Osoby po urazach, złamaniach, skręceniach, z nieprawidłową postawą ciała. Pracujące długo w pozycji siedzącej lub po zabiegach operacyjnych. Ćwiczą je także sportowcy i osoby bardzo aktywne fizycznie w celu uzyskania lepszej równowagi, symetrii ciała i przeciwdziałania kontuzjom.

Zdrowa miednica – mężczyźni

Zdrowy kręgosłup, biodra, sprawność seksualna i prostata – to chyba wystarczające powody by zachęcić panów do ćwiczeń. Szczególnie zalecany jest trening dna miednicy mężczyznom po operacji prostaty. Cierpią oni często na nietrzymanie moczu, które z powodzeniem można leczyć treningiem.

Na czym polega trening

Trening mięśni dna miednicy, zwany reedukacją dna miednicy powinien być skonsultowany z fizjoterapeutą, który zajmuje się fizjoterapią uroginekologiczną. To właśnie specjalista powinien nauczyć prawidłowego napinania tych mięśni.

Ćwiczenia wykonuje się w różnych pozycjach ciała – siedzącej, stojącej, w leżeniu, nie wymagają specjalnej kondycji, są absolutnie bezpieczne dla każdego. To łagodna forma treningu, jednak ważne by nie popełniać błędów – dlatego konieczny jest pierwszy instruktaż u specjalisty.

Miednica – dysfunkcje dna miednicy

  • problemy z trzymaniem moczu – wysiłkowe, konieczność korzystania z toalety nocą
  • problemy z obniżeniem narządów rodnych – obniżenie przedniej, tylnej ściany pochwy, wypadanie macicy
  • zaburzenia funkcji seksualnych u kobiet i mężczyzn
  • bóle kręgosłupa lędźwiowego, bioder, miednicy, wady postawy
Jaka jest twoja reakcja?
Ale Super!
0
Ciekawy
3
Pomocny
0
Smutny
0

© 2019 magazynona.pl - wszelkie prawa zastrzeżone.

Do Góry