Teraz Czytasz
Ryby – jedz je nie tylko od święta

Ryby – jedz je nie tylko od święta

Avatar

Przeciętny Polak zjada jedynie 12 kilogramów ryb w ciągu roku – z czego większość to świąteczny karp – podczas gry średnia unijna wynosi 21 kilogramów. To błąd, ponieważ mięso ryb jest najzdrowsze na świecie. A jedzenie tych morskich stworzeń może przynieść nam same korzyści.

Rybi tłuszcz zawiera kwasy Omega-3, które mają zbawienny wpływ na nasz organizm. Obniżają poziom złego cholesterolu i ciśnienia, zmniejszają ryzyko rozwoju miażdżycy, zapobiegają rozwojowi zwyrodnienia plamki żółtej, dzięki czemu chronią nasz wzrok. Najwięcej kwasów omega – 3 znajduje się w tłustych rybach morskich, takich jak makrele, łososie, sardynki, tuńczyki czy śledzie. Według zaleceń – powinniśmy jeść je co najmniej dwa razy w tygodniu.

Większy mózg

Dieta bogata w ryby ma także zbawienny wpływ na nasz mózg. Badania pokazują, że jedzenie dużej ilości morskich stworzeń może uchronić nas przed demencją. Samo jedzenie ryb zwiększa również objętość naszego mózgu. Zjadanie przynajmniej raz w tygodniu ryb – surowych, gotowanych lub pieczonych – zwiększa ilość istoty szarej w mózgu, w obszarach związanych z zapamiętywaniem. Co ważne – proces ten nie jest ściśle powiązany z kwasami omega -3, dlatego sama ich suplementacja nie wystarczy. Nie powinniśmy pomijać ryb również w diecie naszych dzieci. Mają one bowiem kluczowe znaczenie dla procesu zapamiętywania i uczenia się.

Gotuj, duś, albo spróbuj w wersji surowej

Większość Polaków je ryby smażone. Wszak podawany w ten sposób karp to tradycyjna potrawa wigilijna. Niestety, taka obróbka zabija wiele zbawiennych właściwości, a przy tym przyrządzane w ten sposób potrawy nie należą do najzdrowszych. Postaw więc na ryby gotowane na parze, albo duszone np. w folii. Spróbuj też sushi. Ma ono wiele zalet: jest lekkie, łatwo przyswajalne dla organizmu, zdrowe i smaczne. Co ważne – każdy ze składników sushi pozytywnie wpływa na nasz organizm. Ryba – dzięki kwasom omega-3, do tego ryż zaprawiony octem ryżowym, który ma silne działanie przeciwbakteryjne i obniża ciśnienie krwi. I jeszcze nori i wodorosty – cenne źródło witamin, sos sojowy z dużą dawką żelaza i wspomagający trawienie oraz chrzan wasabi bogaty w witaminę C. Nie czekaj więc do kolejnej wigilii i już teraz zmień swoje nawyki żywieniowe. Postaw na ryby.

Jaka jest twoja reakcja?
Ale Super!
0
Ciekawy
0
Pomocny
0
Smutny
0

© 2019 magazynona.pl - wszelkie prawa zastrzeżone.

Do Góry