Reklama

Reklama

Jak poradzić sobie z jesienną chandrą? Oto 10 sposobów.

Opublikowano: sob, 16 paź 2021 14:02
Autor: | Zdjęcie: adobe stock

Jak poradzić sobie z jesienną chandrą? Oto 10 sposobów. - Zdjęcie główne

foto adobe stock

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

ONA RADZI Zastanawiasz się, jak poradzić sobie z jesienną chandrą? Jesteś rozdrażniona, zmęczona, masz problemy z koncentracją i snem? To typowe objawy jesiennej chandry. Przygotowałam dla Ciebie 10 sposobów, by przetrwać najbardziej depresyjną porę roku - jesień.

Reklama

Złota polska jesień, czy też najbardziej depresyjna pora roku? Wydaje się, że jedno i drugie. Wszystko zależy od pogody. Prawda jest tak, że wiele z nas właśnie teraz dopada jesienna chandra. Mam dla Ciebie kilka sprawdzonych sposobów, które pozwolą Ci ją pokonać i przetrwać do wiosny.

Sprawdź czy masz jesienną chandrę - objawy

Jesienna chandra (nie mylić z depresją) przychodzi do nas z reguły. w październiku i listopadzie. Jaką ją rozpoznać? Oto objawy, które świadczą o tym, że chandra dopadła i Ciebie. 

  • rozdrażnienie
  • pogorszenie nastroju
  • problemy z koncentracją
  • bóle mięśni
  • zmiany apetytu
  • bóle głowy
  • zmniejszona chęć aktywności fizycznej
  • problemy ze snem (w dzień dopada nas senność, w nocy bezsenność)

Jesienna chandra ma ścisły związek z porą roku, w której zmniejsza się  nasza ekspozycja na promienie słoneczne, a co za tym idzie, obniżona produkcja witaminy D. Pierwsza rzeczą o jaką musisz zadbać to dieta. Oto 10 sposobów na jesienną chandrę

Największą dawkę witaminy D zawierają tłuste ryby morskie: śledź, łosoś, makrela, dorsz, halibut. Warto więc przynajmniej kilka razy w tygodniu sięgnąć po rybne danie. Witaminę D zawierają też żółtka jajek, nabiał (szczególnie sery typu szwajcarskiego), a też  pestki dyni. Warto zbadać sobie poziom witaminy D we krwi i gdy jest jej zbyt mało w naszym organizmie zastosować suplementację. 

Najwięcej witaminy D organizm wytwarza sam pod wpływem słońca. Chwytaj więc każdy promień. Wystarczy wystawić 18 procent ciała do słońca na kilkanaście minut, ale uwaga nie możesz wtedy stosować ochronnych kremów z filtrem

Witamina D jest bardzo ważna, ale nastrój może Ci też poprawić wiele innych rzeczy, o których piszę. Z pewnością dodadzą Ci one trochę energii na najbliższe miesiące. Pierwszą z nich jest dobra książka może nas wprowadzić w świat bohaterów, pobudzić wyobraźnie i pozwolić wyłączyć się z negatywnych myśli spowodowanych np. koszmarna pogodą. Mamy przeogromny wybór różnych pozycji, a najgorszy zawsze pierwszy krok. 

Jeżeli wcześniej nie miałaś okazji obejrzeć jakiegoś filmu, teraz jest odpowiedni czas na nadrobienie zaległości. Bogate oferty różnorodności serwuje nam Netflix, wśród polecanych pozycji królują; „Grace i Frankie” „Dom z papieru”, „The Crown”., 

Nigdy nie jest za późno, żeby jej się nauczyć. Na You Tubie masz mnóstwo podpowiedzi jak się nauczyć medytować.  Jeśli masz Netflixa zobacz film “Poradnik Headspace: Medytacja.  Dlaczego warto spróbować? Oto kilka naważniejszych korzyści, które daje medytacja:

  • obniża lęk
  • redukuje stres
  • poprawia samopoczucie i koncentrację
  • pomaga w samopoznaniu
  • łagodzi objawy depresji
  • kształtuje samodyscyplinę

Od dawna wiadomo, że nic tak nie wyzwala endorfin jak sport. Dodatkowo poprawia się kondycja fizyczna i psychiczna, a kolejny z plusów, to pozbycie się zbędnych paru kilogramów. Jeżeli potrzebujesz wsparcia, wybierz się z przyjaciółką, razem zawsze jest raźniej i można wzajemnie się motywować. Ćwiczyć można również w domu, także nie masz wymówki. Po prostu zmuś się tylko raz, a zobaczysz, jak wiele Ci to da. Będziesz chciała więcej. 

Długie wieczory możemy wykorzystać na naukę czy też doskonalenie języka obcego. Warto może pójść do szkoły i poznac nowych ludzi, a jesli nie, to  Internet daje nam wiele możliwości, zarówno płatnych jak i darmowych lekcji. Są też aplikacje. Na początek warto wypróbować darmową wersję aplikacji Duolingo

A może jesień to doskonały czas na wypróbowanie nowych przepisów, przygotowanie wymyślnych potraw? Kuchenne eksperymenty doskonale wpłyną na lepsze samopoczucie, pogłębienie więzi rodzinnych, bo przecież można to robić razem z partnerem, czy też z dziećmi. Niech ten czas należy do was.

Jesień to wyśmienity czas, aby spróbować zrobić coś nowego, zrealizować planowane od dawna przedsięwzięcia, znaleźć sobie pasję, nauczyć się czegoś nowego, odkryć w sobie nieznane do tej pory talenty. Nie musisz robić tego sama, możesz wciągnąć w to przyjaciółkę, siostrę, mamę czy też  inne osoby. Mam też dla Ciebie parę propozycji na pojedyncze wieczory, którymi można wypełnić kolejne dni:

  • Zrób porządek w garderobie
  • Weź długą kąpiel 
  • Posłuchaj ulubionej muzyki
  • Ułóż puzzle
  • Uporządkuj pocztę 
  • Posprzątaj dom
  • Weź udział w ciekawym szkoleniu
  • Wyjdź na spacer
  • Zrób mapę marzeń
  • Umów się z przyjaciółką na wino
  • Zrób to, co ciągle przekładasz 
  • Zmień coś w domu
  • Zadzwoń do znajomych
  • Zagraj w gry planszowe

Zmobilizuj się i przekonaj, że szybko poczujesz przypływ nowej energii. Wszystko to jest w zasięgu Twoich rąk i to Ty decydujesz jak spożytkować pozytywnie ten czas.

Zaglądaj do nasa każdego dnia. Będziemy robić wszystko, by umilić Ci czas i pomóc przetrwać trudne jesienne dni. Czytanie dobrych tekstów w Magazynie Ona i kubek cudownej malinowej herbaty z goździkami i cytryną na pewno sprawi, że każdy wieczór szarej jesini będzie pogodny.

Przeczytaj też:

Możesz też do nas spróbować coś napisać i zacząć z nami nowy rozdział w swoim życiu. Jesli tekst będzie dobry opublikujemy go tutaj. Wyśli tekst na adres:  [email protected]


A może masz pomysł co jeszcze dopisać do tej listy, krótko lub długoterminowej? Czekam na Twoje propozycje i przesyłam mnóstwo pozytywnej energii. 

 

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.