Bez względu na sytuację, w której każda z nas się znalazła, pamiętajmy - my kobiety mamy tę niepowtarzalną siłę, aby poradzić sobie ze wszystkim i osiągnąć to, czego pragniemy. Każda z nas jest Geniuszką o wielkim talencie mówi MAGDALENA KOŹMALA- terapeutka kobiet, coach, ekspertka budowania poczucia wartości. Ekspertka budowania wizerunku i relacji w biznesie podpowiada, jak zyskać pewność siebie i zadbać o swój dobry wizerunek. Z rozmowy dowiecie się: jak się zachowywać w pracy, jak ubierać i malować, jak zdobywać pewność siebie i nie pokazywać, że jest się zestresowaną, jak iść za marzeniami i uwierzyć w siebie?
Jak zdobyć pewność siebie w pracy?
Dlaczego kobiecie jest potrzebny wizerunek osoby pewnej siebie?Aby osiągać to, do czego zmierzamy, aby całą swoją postawą demonstrować wiarę w siebie i siłę, aby przekonać do siebie partnerów biznesowych, klientów i aby przede wszystkim czuć się dobrze samej ze sobą.
Jak to osiągnąć? Jak o to zadbać?
Są dwie uzupełniające się drogi - praca wewnętrza i zewnętrzny wizerunek. Obydwie wymagają wysiłku i zaangażowania. Ale naprawdę warto. Przede wszystkim warto pamiętać o jednej bardzo ważnej rzeczy - ludzie oceniają nas na podstawie wyglądu i w ułamku sekundy decydują, czy chcą z nami rozmawiać, współpracować, nawiązać relację, czy też nie.
Najpierw patrzą na mimikę naszej twarzy - jedyną emocją zapraszającą do budowania relacji jest radość, wyrażona w postaci szczerego uśmiechu. Potem oceniają naszą fryzurę, makijaż, ubiór, spójność ruchów i gestykulację. W dalszej kolejności jest ton głosu, a na końcu dopiero to, co mówimy.
To, co jest kluczowe dla naszego wizerunku, to postawa i gesty, które w 70 proc. decydują o powodzeniu naszej oceny i zbudowaniu relacji. One są odzwierciedleniem naszego stanu emocjonalnego i umysłu, pewności siebie lub jej braku, decydują nawet o ocenie naszej inteligencji i otwartości.
Jeżeli wchodzimy na spotkanie np. z opuszczonymi ramionami i głową, podajemy dłoń do lekkiego uścisku, to jesteśmy skazane na porażkę. Proponuję wtedy od razu zakończyć spotkanie i wyjść.
Drugi element to praca wewnętrzna, której celem jest zbudowanie poczucia wartości. Taka praca to proces, często wymagający spotkań z coachem, terapeutą lub psychologiem, niełatwy proces, ale warty podjęcia wysiłku, bowiem tylko w taki sposób możemy żyć pełnią życia, nie uzależniając go od ocen czy opinii innych.
Pewność siebie w pracy, to lepszy wizerunek
Co jest szczególnie ważne dla naszego wizerunku?Uśmiech. Kobieta uśmiechnięta jest odbierana jako inteligentna. Nieuśmiechnięta - jako nieszczęśliwa. Nieuśmiechnięty mężczyzna natomiast - jako dominujący.
Szpilki. Kiedy zakładamy szpilki, wypinamy pierś do przodu, prostujemy ramiona i unosimy głowę. W relacji biznesowej mężczyzna czuje, że ma do czynienia z kobietą pewną siebie
Dłonie. Ważne jest, aby zawsze były na wierzchu i skierowane wewnętrzną stroną w kierunku naszego rozmówcy. Dłonie mają najwięcej połączeń nerwowych z mózgiem. Kiedy ich nie pokazujemy, tracimy wiarygodność w relacjach prywatnych i biznesowych.
Jak się ubrać do pracy w biurze?
O czym jeszcze warto pamiętać, dbając o swój wizerunek?Warto zrezygnować z seksualizacji wizerunku - wybierając krótkie spódnice, duże dekolty, wysokie, lakierowane szpilki, mocny makijaż, czerwone usta, skazujemy siebie na umniejszenie naszej pozycji i niepoważne traktowanie w biznesie.
Kolor czerwony jest dozwolony w biznesie jedynie na paznokciach. Na ustach - po godz. 16, kiedy wybieramy się na coctail party lub wieczorną kolację czy galę. Czerwony jest kolorem dominacji, atrakcyjności, seksualności. Malując usta w taki sposób, od razu kierujemy na nie uwagę i wysyłamy komunikat: jestem zainteresowana nie tylko relacją biznesową.
Jaki zrobić makijaż do pracy?
Wiemy już, że czerwony jest złym kolorem do pracy. Jaki zatem kolor wybrać?Neutralny w makijażu, pastelowy, szary i granatowy w ubiorze.
Co z makijażem?
Makijaż jest bardzo ważny i w biznesie - konieczny. Jeżeli któraś z pań nie lubi się malować, warto pamiętać, że według przeprowadzonych badań, pomalowane kobiety oceniane są jako bardziej inteligentne.
Jak nie dać poznać, że się stresujemy?
Często w sytuacjach biznesowych - stresujemy się.Tak, ale przecież nie potrzebujemy, aby ktoś widział, że jesteśmy zdenerwowane.
Co zrobić w takiej sytuacji?
Unikajmy wszelkich gestów demonstrujących taki stan – dotykania i drapania szyi, twarzy, głaskania się po włosach, zaplatania palców we włosach, pocierania dłonią o dłoń, dłonią o nogawkę, otrzepywania pyłków z ubrania, zaplatania stóp wokół nóg krzeseł, zabawy długopisem, obgryzania paznokci.
Jak i gdzie siadać podczas rozmowy o pracę?
Idziemy rozmawiać w sprawie pracy, jak usiąść?Ważne jest nie tylko, jak siedzimy podczas spotkania, ale również - gdzie.
Nie należy siadać po przeciwnej stronie dużego stołu konferencyjnego ze swoim partnerem biznesowym, ponieważ taki stół stanowi barierę komunikacyjną. Warto również unikać stojących wazonów z kwiatami, komputerów zasłaniających rozmówcę czy wszelkich gadżetów, które uniemożliwiają swobodną komunikację
Co każda kobieta powinna mieć w garderobie?
Mówimy o kobietach, które chcą działać w biznesie. Ale kobiety starają się również o pracę w innych sferach. Czy to, o czym rozmawiałyśmy, te rady, powinny sobie wziąć do serca również one?Oczywiście! Mówiąc o biznesie, mówię w ogóle o pracy zawodowej. Dobrze pamiętać, że sama rekrutacja jest już spotkaniem biznesowym.
Jest nim np. staranie się o pracę w sklepie?
Dokładnie. Tam też jesteśmy oceniane. Jesteśmy oceniane w każdym miejscu, w każdej relacji. Tylko od nas zależy, jakie wywołamy pierwsze i kolejne wrażenie.
W wizerunku bardzo ważna jest jeszcze jedna rzecz. Dobrze, abyśmy robiły to przede wszystkich dla siebie, abyśmy dla siebie ubierały piękne sukienki, robiły makijaż i zakładały szpilki - w każdej sytuacji.
To naprawdę nie wymaga inwestycji, jedynie chęci zadbania o siebie i poświęcenia chwili czasu, a ogromnie wpływa na nasze poczucie wartości i pewności siebie.
Nie trzeba mieć garderoby pełnej ubrań - wystarczą 2 eleganckie sukienki, 1 biała bluzka koszulowa, 1 top, 1 spodnie, 1 jeansy i ołówkowa spódnica oraz żakiet – i możemy zrobić wiele konfiguracji strojów. Starannie zadbane włosy, neutralny makijaż, delikatna biżuteria - i nie tylko poczujemy się lepiej, ale będziemy też emanować pozytywną energią i osiągniemy o wiele więcej.
Jak uwierzyć w siebie? Oto najlepsza porada.
Niektóre kobiety, które zrezygnowały z pracy, bo urodziły dziecko, bo miały jakieś problemy zdrowotne, zaczynają się wycofywać. Z każdym dniem mają coraz większą blokadę przed powrotem do pracy. Dlaczego?Myślę, że każda z nas ma inny powód: wiara w siebie, to co chcemy w życiu osiągnąć, to, jaki wzorzec wyniosłyśmy z domu, jakimi kierujemy się przekonaniami i jakie mamy wsparcie od partnera.
Bez względu na sytuację, w której każda z nas się znalazła, pamiętajmy - my kobiety mamy tę niepowtarzalną siłę, aby poradzić sobie ze wszystkim i osiągnąć to, czego pragniemy.
Każda z nas jest Geniuszką o wielkim talencie, Osobowością, Niezwykłością, Niepowtarzalnością, Pięknem, Mądrością i Wyjątkowością. I wspierajmy się nawzajem, bo w tym jest ogromna siła. Wychodźmy poza własne ograniczenia, bo to o czym marzymy, jest po drugiej stronie lęku.
Podobno, żeby osiągnąć coś w życiu i w biznesie, nie potrzeba żadnych pieniędzy.
Tak, jedyne czego potrzeba, to kapitalizacji wdzięczności, czyli doceniania siebie i podziękowania sobie za to, jakie jesteśmy i gdzie jesteśmy w życiu. Spójrzmy wstecz na to, co przeszłyśmy, z czym się zmierzyłyśmy, dokąd doszłyśmy. Ile podjęłyśmy wyzwań i ile nam się już udało.
Idźmy dalej do przodu, po swoje marzenia. Wychodźmy poza własne ograniczenia, bo to o czym marzymy, jest po drugiej stronie lęku. Odwaga to nie jest działanie bez lęku, tylko działanie pomimo lęku. I tej odwagi życzę wszystkim kobietom!
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.