Reklama

Przejedzenie. Domowe sposoby na poradzenie sobie z nim podczas świąt i nie tylko.

Opublikowano:
Autor:

Przejedzenie. Domowe sposoby na poradzenie sobie z nim podczas świąt i nie tylko. - Zdjęcie główne

Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

ONA RADZI W jaki sposób jeść, aby się nie przejeść? A co zrobić, gdy niestety to już się stało i dotknęły nas różne nieprzyjemne dolegliwości? Ten artykuł z pewnością pomoże Ci przejść odpowiednio przez świąteczny okres, który obfituje w masę pysznych potraw.

W Boże Narodzenie, gdy pierwsza gwiazdka pojawi się na niebie, zasiadamy z najbliższymi do Wigilii. Smaczne dania, które czasem na naszych stołach widnieją tylko raz w roku, potrafią przywołać u nas niemałą ślinkę.
Niepohamowany głód może spowodować u nas objawy przejedzenia. Niestety, z wyjątkiem Bożego Narodzenia, na przejedzenie jesteśmy narażeni również w pozostałe dni świąt. Jak sobie z nimi poradzić?

Objawy przejedzenia — jak rozpoznać, że żołądek jest pełny?

Do klasycznych objawów przejedzenia należy uczucie ciężkości, ból brzucha, mdłości, zgaga, odbijanie się posiłku, cofanie się posiłku do jamy ustnej, wymioty, biegunki, osłabienie, senność itd. Jeśli spotykasz się z nimi pierwszy raz od dawna, spokojnie. Jednorazowe zapełnienie żołądka do granic możliwości nie jest groźne. Niestety, jest za to nieprzyjemne i warto wiedzieć, jak sobie z nim poradzić, a o tym dowiesz się w poniższym artykule.

Jak jeść, aby się nie przejeść?

Kluczem do braku bólu brzucha, wzdęć czy zgagi, czyli jednych z wielu objawów przejedzenia jest jedzenie z głową. Co to znaczy? Oto kilka prostych zasad:

  • Nikt Cię nie goni. Jedz powoli i bez pośpiechu, delektuj się daniem, przeżuwaj je jak najdłużej. Dzięki temu szybciej odczujesz uczucie sytości, a Twój żołądek zdąży wysłać do mózgu informacje o tym, że jesteś już najedzony i będziesz wiedzieć, kiedy skończyć lub zrobić przerwę, aby nie przekroczyć tej bezpiecznej granicy
  • Nie pozwalaj na duże przerwy między posiłkami i uczucie dużego głodu. W takim stanie będziesz jeść szybciej i bardziej impulsywnie narażając się na przejedzenie.
  • Mniejsze porcje są kluczem do sukcesu. Lepiej zjeść mniej i pójść po dokładkę dopiero na spokojnie po upływie 5-10 minut, a nie impulsywnie od razu.
  • Spożywaj mniej tłuszczu. W trakcie świąt staraj się bilansować posiłki i jeść również warzywa, które zmniejszają ilość spożytych kalorii i nie powodują uczucia ciężkości.

Jakie są domowe sposoby na przejedzenie?

  • Nie od dziś wiadomo, że po posiłku powinno się pójść nawet na krótki spacer. Ten delikatny, kilkuminutowy może być zbawienny podczas świąt. Między spożywanymi posiłkami wyjdź z domu i pospaceruj przez chociaż 5-10 minut.
  • Weź kilka głębokich łyków Pepsi lub Coca-Coli. Te napoje gwarantują ekspresowe rozpoczęcie pracy żołądka. Nie tłamś w sobie gazów, odbij je (beknij) i po chwili poczujesz się lepiej.
  • Przed lub po posiłku zrób sobie ziołową herbatę. Takie napary wpływają szczególnie korzystnie na trawienie i metabolizm.
  • Nie udało się uniknąć najgorszego i czujesz objedzenie? Napij się gorącej mięty, która złagodzi ból i zwiększy wydzielanie soków trawiennych.
  • Jeśli powyższe sposoby Ci nie pomogły — poszukaj w swojej apteczce preparatów zmniejszających zgagę lub kropli na wzdęcia. Może akurat coś wpadnie Ci w ręce.

Przeczytaj również:

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy