Reklama

Reklama

Jest dieta, w której możesz dużo jeść.

Opublikowano: pon, 1 lis 2021 15:58
Autor: | Zdjęcie: Silviarita

Jest dieta, w której możesz dużo jeść.  - Zdjęcie główne

Diety, w których możesz dużo jeść | foto Silviarita

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

ONA RADZI Jest dieta, w której możesz dużo jeść. Oto dwie propozycje diet, w których możesz opychać się do woli, ale trzeba przestrzegać zasad.Niektórym udało się schudnąć nawet 7 kilogramów w dwa tygodnie.

Reklama

Dieta cud nie istnieje i prawdopodobnie istnieć nigdy nie będzie. Można jednak tak skomponować nasz jadłospis, żeby w miarę szybko pozbyć się nadmiaru tłuszczu jedząc jednocześnie smacznie. Najlepiej oddać się w ręce dietetyka. On dobierze nam dietę skrojoną na miarę potrzeb naszego organizmu - uwzględniając nasz wiek, płeć, schorzenia. Można też spróbować - jeśli jesteśmy zdrowi i nie mamy kłopotów np. z przewodem pokarmowym – najpopularniejszych sposobów na pozbycie się kilku dodatkowych kilogramów. Oto dwie propozycje - z dwóch różnych półek.

Dieta, w której możesz dużo jeść: Post Daniela

Postem Daniela nzaywana jest dieta dr Ewy Dąbrowskiej.  To prawdopodobnie najszybszy sposób na zrzucenie niechcianych kilogramów. Uwaga jednak! Ten detoks wymaga od nas sporej dyscypliny - dosłownie - bo jeść możemy tylko i wyłącznie warzywa i owoce i to nie wszytskie. Oto  jakie możesz jeść warzywa stosując tą dietę dr Ewy Dąbrowskiej:

  • warzywa korzenne jak marchew, buraki czy pietruszka,
  • wszelkiego rodzaju kapusty,
  • warzywa krzyżowe: brokuły, rzodkiewki, brukselki, jarmuż, kalafior.
  • do woli jeść można wszystkie zielone liściaste: czyli szpinak, różnego rodzaju sałaty, koperek, pokrzywa itd.
  • poza tym cebula, czosnek, por.
  • dozwolone są także pomidory, papryka, bakłażan, cukinia, kabaczek, dynia czy ogórek.
Z owoców wolno nam tylko jeść jabłka i grejpfruty (w bardzo niewielkich ilościach także maliny, kiwi czy truskawki – jednak naprawdę niewielkie porcje). Teoretycznie wybór jest spory. W praktyce jednak energia ze wspomnianych warzyw i owoców jest na tyle mała, że nawet jedząc je w większych ilościach jesteśmy wciąż na deficycie kalorycznym. A tym samym chudniemy.

Restrykcji jest jednak sporo. Pamiętajmy bowiem, że ograniczeni jesteśmy na tej diecie także metodą obróbki termicznej – nie możemy np. smażyć warzyw na patelni – bo olej jest zabroniony. W większości więc musimy jeść wszystko albo na surowo albo gotując. Ewentualnie pozostaje nam miksowanie na pyszne i zdrowie soki i koktaile.

Możesz schudnąć nawet 7 kg w krótkim czasie

Stosowanie wspomnianego postu warzywno -owocowego zaleca się przez około dwa tygodnie. Efekty? Murowane! Pozbędziemy się wielu zalegających toksyn, a schudnąć można nawet 6-7 kg. w krótkim czasie.

Uwaga! By nie mieć efektu jo-jo i nie zrobić naszemu organizmowi zbyt dużego szoku po poście – pamiętajmy, by po jego zakończeniu racjonalnie dawkować sobie inne produkty, z których wcześniej musieliśmy zrezygnować. Dokładajmy je powoli i w niewielkich ilościach – aż do całkowitego powrotu do „normalnego” jedzenia.

Dieta, w której możesz jeść dużo i tłusto

W diecie dr Ewy Dąbrowskiej musieliśmy m.in. całkowicie zrezygnować z mięsa. Okazuje się jednak, że jest także sposób na odchudzanie dla osób, które uwielbiają jeść na co dzień bardzo tłusto.

Stosująć dietę ketogeniczną i różne jej odmiany możesz jeść nawet tak tłuste rzeczy jak boczek czy i  tracić zbędne kilogramy. Jak to działa? Ano coś za coś. Musimy jednocześnie – i to niemal całkowicie – wyeliminować ze swojej diety wszelkiego rodzaju węglowodany.

Idea diety ketogenicznej polega bowiem na tym, że – w wyniku braku podaży węglowodanów do naszego organizmu – wątroba zaczyna produkować tzw. ciała ketonowe. Po procesie adaptacji nasz organizm zaczyna czerpać więc energię z innego źródła – właśnie z tłuszczów.

Czego nie można jeść w diecie katogenicznej

Z jednej strony możemy jeść tłuste mięso czy ryby, z drugiej drastycznie musimy ograniczyć wszystkie węglowodany – a co za tym idzie cukry. Odpada więc jedzenie wszelkiego pieczywa, ryżu, makaronu, kasz, w odstawkę idą ponadto niemal wszystkie owoce.

Mówiąc krótko: wszelkie cukry, które dziś są niemal wszędzie – muszą z naszego jadłospisu zniknąć. Jeśli kochamy słodycze – ta dieta nie będzie łatwa. Niewielkie ilości węglowodanów powinniśmy czerpać głównie z warzyw – np. papryki. Tak by zadbać o odpowiednią suplementację witamin, których – jedząc same tłuste rzeczy – by nam brakowało.

Wylicza się, że na diecie ketogenicznej nie powinno się przekraczać 20-30 gram węglowodanów dziennie. Jeśli będziemy się tego trzymać – powinniśmy chudnąć jedząc nawet kiełbasę z majonezem czy jajecznicę na maśle i boczku.

Pamiętajmy jednak o przeciwwskazaniach – bo dieta ketogeniczna – jak zresztą każda – przed zastosowaniem powinna być skonsultowana ze specjalistą. I to jest najważniejsze.

Jest jeszcze trzeci sposób na schudnięcie. Z pewnością dieta stosowana od wieków, najlepiej się sprawdza. Konsekwentnie trzymaj się jednej zasady „MŻ” – czyli „Mniej Żreć”;) Życzymy powodzenia!

Stosowałaś którąś z tych diet?

  • Możesz polecić lub odradzić?
  • A może coś dorodzić. Napisz o tym w komentarzu
 

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.